به نام خدا
واکنشی به مطلب منتشره در روز دوم :
همه ما روزی تودیع خواهیم شد و کسی نخواهد ماند!

      محمد عشقی
     طی روزهای گذشته گروه گزارش نشریه روز دوم به سردبیری آقای تابش موضوعی تحت عنوان "چه کسانی تودیع می شوند" را به چاپ رساند که از ادعاهای بی سند و مدرک لبریز است. البته زدن حرف های بی مدرک برای کسانی که در برخورد با مخالفین خود میزان تقوی و پرهیزگاری خود را بارها به ملت نشان داده اند، چیز تازه ای نیست و همین که رگبار فحش و دشنام را به طرف نیروهای اصولگرا نگرفته اند باید کلی هم از آنها تشکر کرد.
آقای گزارشگر تعریضی به شخصیت استاد بزرگوار دکتر محمدرضا شایق دارد و شائبه قدرت طلبی را در مورد این شخصیت علمی و خدمتگزار طرح می کند.
اگر استاد شایق شخصیتی پذیرا و مقبول دارند به دلیل فرار از پست و مقام و شهرت است و این در حالی است که بارها از جانب دوستان و شخصیتها از ایشان برای احراز پست های مهم حتی در دولت های قبلی نیز پیشنهاداتی بوده است در عین حال ایشان مجاهدت علمی وعملی را تکلیف خویش دانسته و تنها هرگاه وظیفه را بر حضور در صحنه دیده اند علیرغم احتمال اتهام قدرت طلبی خویش را هزینه کرده اند. جای بسی تعجب است که به جای تقدیر و تشکر از این آزاده سرافراز و معلم قرآن که مخلصانه خویش را وقف خدمت مردم دارالعباده یزد نموده است، به خاطر مصالح جناحی و سیاسی، نخبگان خود را
 وجه المصالحه قرار داده و شخصیت سوزی کنیم. اگرچه((تعز من تشاء و تذل من تشاء))سنت تغییرناپذیر الهی است.
     آقای گزارشگر در عبارات خود آورده "هیئت های مذهبی همچون هیئت انصار (ولایت) دارالعباده و اعضای ستادهای انتخاباتی (آقای دکتر احمدی نژاد) روزهای خوشی را برای خود پیش بینی می کنند".
     البته برای کسانی که منصب برای آنها حال کردن با اموال مردم و نشخوار از سفره بیت المال و فخرفروشی و تفاخر است، آری روزهای ریاست روزهای خوشگذرانی است؛ کما اینکه عده ای اینچنین کردند و دیدیم. اما آن کسی که بخواهد با روی سفید در پیشگاه خدا پاسخگوی عملکرد خود باشد، منصب برایش جز رنج و خدمتگزاری بی منت و متواضعانه چیز دیگری ندارد و این روح ریاست در اسلام است و گویی که عده ای در ضمن تمرینات چند دهه اشرافیگری این ارزش ها را به فراموشی سپرده اند.
     این سخنان در مورد کسانی صدق می کند که چون مردان همه فن حریف هزارپیشه، با وکالت و صدارت خود سیاحت و تجارت را هم ضمیمه می کنند و بعد از سالها مسئولیت، تنها قیمت اسبان قیمتی آنها سر از ارقام نجومی درمی آورد.
     در پایان یادآور می شویم که هیئت انصار ولایت و امثال آن یک رسالت فرهنگی دارد که انجام آن را بر هر کاری مقدم می دارد و هیچ یک از اعضای این هیئت در قبال کاری که برای ادای تکلیف انجام داده، کیسه ای ندوخته و توقعی ندارند. وسخن ما به این گزارشگر محترم این است که حداقل برای حفظ اعتبار کلام و موقعیت رسانه ای هم که شده، چیزهایی ننویسید که با غلط از آب درآمدن مکرر آنها، بیش از این اعتماد عمومی را از خود سلب نمایید. پیروی از ظن و گمان صرف بخصوص در قضاوت، نه تنها از منظر اسلام بلکه در دیدکاه عقل و عاقلان نیز امری ناپسند بشمار می آید. 
یزدفردا
                                                                                                                                  
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا